Ateism iFokus

Ateism

Etikettegen-kategori
Läst 1058 ggr
JoHo
3

Fem filmer om Gud

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Av min vän och fd kollega på Skeptikerpodden kommer fem filmer om gud. Här är första delen? Resten hittar ni här: http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/profile?user=FemSmaFilmerOmGud

starhawk
0

Deist! när jag hörde förklaringen på det kom jag genast att tänka på en viss person som frekventerar denna sajt, en mycket bra beskrivning!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Maria
1

Jag kände mig ganska träffadTyst

/Maria

[Vargöga]
0

Synd att femte filmen inte finns ännu. Skulle vara intressant att se. :)

JoHo
0

Femte filmen ligger uppe nu.

[Vargöga]
0

Härligt.

[MargaretaA]
0

Noterar hur du utnyttjar olika sajter för att göra reklam för skeptikerpodden.

JoHo
2

Jag har ju lämnat Skeptikerpodden så det finns ju ingen orsak att "göra reklam" för den.
Bästa sättet att för många berätta vem Anders Hesselbom är - då han är en framstående religionskritiker - var att hänvisa till just Skeptikerpodden varifrån han är mest känd.

Sedan har Skeptikerpodden blivit unde dess korta tid en stor referens gällande skepticism. Det är då inte fel att hänvisa dit gällande vissa intervjuer och liknande.

[Morfalum]
0

#7 Du får gärna delge vad skeptikerpoden är för något Glad Aldrig hört talas om. Har det något att göra med skepticism iFokus?

JoHo
2

#8 Skeptikerpodden har ingenting med varken skeptisism iFokus, VoF eller humanisterna eller någon annan förening eller förbund att göra. Det är en fristående poddradio som jag var med att starta våren 2010 där jag också var programledare till och med avsnitt #69 Alla i panelen är ateister och skeptiker och två av dem har ett förflutiet inom frikyrkerörelsen när de var unga. En av dem är Anders Hesselbom som verkade som producent och som också slutade med avsnitt #69 Skeptikerpodden har intervjuat kristna skeptiker, Christer Sturmark, Magnus Betnér och en hel del andra skeptiker, kristna och ateister. Skeptikerpodden har spelat upp påstådda mediums seanser och nagelfarit dessa och förklarat hur cold reading går till. Tagit isär helbrägdagöraren Benny Hinns predikan på Livets Ord och mycket mer. Av de orsakerna och liknade är Skeptikerpodden INTE speciellt uppskattad av paranormalister (därav Maggans reaktion t ex) och religiösa. Förra året vann Skeptikerpodden Svenska Podradiopriset i två kategorier och kom tvåa i två andra kategorier (bara en handfull röster bakom giganterna Filip & Fredriks poddcast). Skeptikerpodden fick också hedersomnämnande nyligen då Vetenskap och Folkkbildning delade ut sitt folkbildarpris. Skeptikerpodden har dominerat i sin kategori på iTunes i stort sett hela tiden sedan starten, även i konkurrens mot vetenskapsprogam och liknande från Sveriges Radio. Varje avsnitt laddas ner i runt 5000 - 10 000 gånger Man kan lyssna på avsnitten online eller ladda ner en MP3-fil på hemsidan samt att man kan prenumerera på den via iTunes Kolla in http//www.skeptikerpodden.se för mer information. Tror säkert du kommer gilla programmen.