HBT
Det finns redan en tråd här på sidan med snarlikt ämne; homosexualitet i bibeln.
Jag frågar er ateister, vad är er syn på homosexualitet och bisexualitet?
Hos många av "motståndarna", eller kanske de misstyckande av olika livsfilosofier (inte nödvändigtvis religiösa) får man höra att det är något onaturligt. Ändå så existerar dessa läggningar hos många djurarter (jag ska inte säga alla, för det är jag inte tillräckligt påläst om). Utöver detta har jag svårt att tro att något som existerar i naturen, civilisationen inkluderad, skulle vara onaturligt. Detta är för mig en orimlighet.
Vad säger ni?
Böghat har man inte observerat i naturen, så det är högst onaturligt! Allvarligt talat så tycker jag att naturligt-argumentet inte funkar åt något håll egentligen, det finns så mycket ute i naturen som vi inte kan betrakta som moraliskt i ett mänskligt samhälle… Ur ett sekulärt moraliskt perspektiv är det helt klart att kärlek och sex mellan vuxna som vill det inte är negativt.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Jag tror inte att andra djur har en läggning på samma sätt som människor. Djur bryr sig nog inte, det är snarare vi männorskor som alltid ska stämplas och sättas i fack.
Plus, att ständigt hänvisa till att det "inte är naturligt" är så dåligt med tankte på att vi har vandrat så långt bort från naturen som möjligt. Folk kör bil, tittar på tv och äter snabbmat. Folket vill inte gå tillbaka till vår natur och det naturliga. Att vara hetro ligger inte i våran natur, att ha sex ligger i våran natur!

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray
(okej, jag skrev inlägget innan jag läste inlägg #1 Det var inte där när jag började att skriva) 
Det finns så mycket ute i naturen som vi inte kan betrakta som moraliskt i ett mänskligt samhälle…
Att du anser det vara omoraliskt gör det väl inte till onaturligt?
#4 Nej, men det funkar precis lika bra tvärt om. Bara för att det är naturligt betyder inte att det är moraliskt. Bonoboer har sex med barn, en del spindlar äter sin parter efter avslutat samlag etc. Vad jag argumenterar för är att "naturlig" inte är ett bra argument för att belägga eller avfärda moral.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Som vänsterhänt så ser jag inte problemet. Det är bara så vissa av oss blivit "hopskruvade" - av gener, eller kanske sitter det i hjärnarn? vad vet jag. Att tillhöra en minoritet är givetvis inte att vara onaturlig.
Sex är förvisso till för att föröka oss, men för oss människor (och kanske en del djur) så finns det mer att hämta på den avdelningen.
Annars vore det lika "onaturligt" att postmenopausa kvinnor vill ha sex - vilket givetvis inte är sant. 

Rent logiskt kan jag acceptera att det finns HBT-personer, men känslomässigt tycker jag definitivt inte om dom
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#7 Varför tycker du inte om dem? Menar du att du inte förstår/håller med om deras sexliv eller att du inte gillar deras personlighet?

Det är nog snarast deras personlighet jag inte gillar
#9 Tycker du inte att det är lite trångsynt? Man kan inte dra alla människor över en kam.
Jag utgår ifrån att alla är människor. Vissa gillar jag, andra inte. men det har inte att göra med villken "grupp" de tillhör.
#9 Du är klok du som kommit på att det bara finns 1 personlighet per sexuell läggning!
Tog det dig många år att uppnå denna visdom?

#11: Oja! mer än tjugo år mer än du varit med om!
Allvarligt talat: Det hela handlar förståss om dom man har erfarenhet av, inte träffat nån HBT-som jag tyckt om eller ens tyckt vara acceptabel, detta betyder givetvis inte att det inte finns några trevliga typer där, men jag har inte träffat dom!
#12 Jag tror att det är fler omkring dig än du tror som är HBT personer. Det är inte alla som passar in i idén den typiska bilden av en HBT person och övriga kanske inte slänger fram vad de har för preferenser gällande kön hipp som happ.
"Det är nog snarast deras personlighet jag inte gillar."
Jag föstår hur du menar. Jag har precis samma problem med högerhänta människor. Jag gillar inte deras personlighet.

Du behöver inte tycka om HBT människor personligt, men jag tycker man kan respektera deras läggning och acceptera dom som människor med samma rättigheter som en själv.
Så ser jag på det. Jag menar, jag har extremt svårt för fjortisar, men jag tänker inte direkt förneka dom rätten att vara det. Deras val liksom.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#15 Men allvarligt talat…har HBTmänniskor en särskild personlighet? Jag känner massa människor med olika läggning och alla har olika personligheter men ingenting som just karaktäriseras av deras sexualitet.
Precis som de heterosexuella har olika personligheter.
/Maria
#16 Du missar vad jag säger. Jag pratar inte om personlighet, eller sånt alls. Jag känner några HBT, och ser inget fel med att dom är det. Ser inte heller att det är personlighetsbaserat, även om dom människor som är HBT och är väldigt tydliga med att visa det syns mest, så är det ju långt i från alla som är det. Det är ju bara den lilla fraktion som sticker ut man märker, och det som skapar fördomarna med.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Det är inte andras beteende som skapar fördomar - fördomar skapar vi själva i våra egna huven!
#18 Klart det gör. Men du förstår vad jag menar, och jag säger inte att det beteendet är fel.
-Stephen Hawking
ja tror att jag förstår vad du menar.
du skyller vissa HBT folk för att skapa fördomar."Den lilla fraktion man märker"…. Återigen - det är inte dem som skapar fördomar - fördomarna sitter redan i din egen skalle!
#20 Jag beskyller ingen HBT alls. Det var precis det här jag försökte förklara, jävlar anama vad folk blir aggressiva när man beskriva HUR DOM TÄNKER. Jag tänker inte på det viset.
JAG SÄGER DET IGEN: JAG TYCKER INTE DET ÄR NÅGOT FEL PÅ HBT MÄNNISKOR. JAG BRYR MIG INTE OM NÅGONS SEXUELLA LÄGGNING.
Hoppas det går in i era tröga skallar nu.
Jag beskrev vad det är som dom skapar fördomar från. Mer än deras egna skallar, alltså hur DOM TÄNKER.
Tänker ni fortsätta att trakassera mig på det här viset kommer jag bli upperligt förbannad. Det är tamefan förtal hela skiten. Så jävla less att ni inte läser vad jag skriver utan endast vissa ord.
Nöjd nu? Har jag fått fram budskapet? Eller tänker du fortsätta att beskylla mig för någonting jag inte står för eller tycker?
-Stephen Hawking
Så här sa du och det var det jag svarade på;
Det är ju bara den lilla fraktion som sticker ut man märker, och det som skapar fördomarna med.
Vem avgör vad som "sticker ut" och vad man "märker" och "skapar fördomar"?
Jo ingen annan än betraktaren - i detta fall du!
#17 Jag ber om ursäkt. Mitt inlägg i #16 skulle vara riktat till #9
Rörigt värre
/Maria
#22 Du missförstår vad jag säger. Jag beskriver inte hur jag tolkar det.
Jag beskriver hur jag tror dom tolkar det. Att du inte ser det bevisar ju bara att du inte har något intresse alls av att läsa vad jag faktiskt skriver, och bara vill klaga på att jag sagt någonting, och sen påstår att jag står för någonting jag säger att jag inte står för. Är du en fanatiker eller vad?
-Stephen Hawking
vilka "dom"?
#25 Dom som har fördomar, dom som skapar fördomar. Jag har skrivit min åsikt i det hela flera gånger, men du verkar ju inte lyssna på det? Kan du bekräfta vad jag skrivit, eller måste jag lämna diskutionen för du helt enkelt inte är inställd på att förstå vad jag skriver?
-Stephen Hawking
Gör som du vill. jag har dragit mina slutsatser av vad du har sagt , och överlåter på andra att göra detsamma.
#27 Jag har försökt beskriva vad jag sagt. Men du vill inte höra vad jag säger, eller hur?
Och nu vill du inte säga hur du tolkar det jag skriver heller, vilket tyder på rätt stor omognad från din sida.
Fan alltså, folkvett.
-Stephen Hawking
jag har läst vad du har sagt. Om det är något du vill ta tillbaka eller ändra så är det bara göra det. jag är idel öra….
#29 Ändra vad? Vad tycker du är fel till att börja med?
-Stephen Hawking
I #28
Jag har bara läst vad du har sagt. Om du nu vill beskriva det på något annat sätt än du menade när du sa det så be my guest. jag ska lyssna….
Du kan börja med detta
Det är ju bara den lilla fraktion som sticker ut man märker, och det som skapar fördomarna med.
Jag undrar särskilt vem "man" är i ovanstående - och vilket "det" som skapar fördomar?
#31 Ah. Det jag menade är att den fraktion av HBT människor som sticker ut, som har ett avvikande beteende från normen som homofober anses ska följas, används av dom personerna för att skapa bilden av hur alla HBT människor är, eftersom dom andra inte märks på samma vis. Jag säger inte att det är rätt, eller att beteendet är fel på något vis. Jag säger att människor som dömmer ut HBT människor har fel synsätt. Jag säger att jag INTE delar det synsättet.
-Stephen Hawking
Och då frågar jag igen; Vem är det som bestämmer vad som "sticker ut" och vilka som har ett "avvikande" beteende från "normen"?
Eller kortare - vem bestämmer "normen"?
#33 Jag vet inte VEM det är som bestämmer det. Jag vet bara vad dom vanligaste fördomarna är. Att vara HBT är att sticka ut enligt många, jag vet inte vilka, men alla har ju olika normer, eller hur?
Enligt mig är det helt normalt att vara HBT. Allt beteende som olika människor gör kan enligt mig inte vara relaterat till din sexuella läggning utan endast dig som person.
-Stephen Hawking
Jag vet bara vad dom vanligaste fördomarna är. Att vara HBT är att sticka ut enligt många, jag vet inte vilka, men alla har ju olika normer, eller hur?
Då vet du mer än mig…
#35 Det är ju bara ta närmaste person i din umgängeskrets som har fördomar och använda dom, dom är rätt sterotypa. Har hört fördomar om just HBT från massor med människor, min far inkluderat. Så jag vet vad det vanligaste pratet är.
-Stephen Hawking
I min närmasta krets finns inga med fördommar såvitt jag vet. Däremot finns en och annan homo..
#37 Bra för dig :) Jag har även några homo i min vänskapskrets. Det är liksom sak samma för mig vilken läggning man har.
-Stephen Hawking
okej jag kanske har missförstått dig. Så här oss emellan så har mina mest minnesvärda ute-kvällar (på ett positivt sätt) varit på ett Transvetithak i Köpenhamn och en Gaybar i Amsterdam…. Härliga människor! 
#39 Inte haft den erfarenhetern, men det kan jag mycket väl tro:)
-Stephen Hawking