Jesus Zombie
Hur var det nu, Jesus dog på korset men sen var han helt plötsligt uppe och skuttade, var han inte en zombie då?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Du har rätt! Herregud…

Åh no, resident evil tankar haha :D
Qui dormit, non peccat
Jo. Kristendomen är en pervers dödskult.
Det finns olika teorier om detta.
Alla de åren han var "borta" från ca 12 års ålder och fram till 30 års ådern så läste jag någonstans att han har befunnits sig i Kashmir (tror jag det var) och lärt sig djupmeditation bl.a
Enligt denna teori var han alltså bara skendöd och vandrade sedan en period med sina lärjungar innan han vadrade vidare. Det lär finnas en grav med inskriptionen Jesus i Kashmir och denne man dog vid 80-års ålder ungefär.
Jag kan inte hitta någon länk tyvärr.
/Maria

Ah lämpligt att förklara snubben som skendöd i meditation, då har man ju förenklat det bra.
Nu har ju ioförsig hänt att människor genom århundraden har förklarats döda och vaknat upp på bårhus, i kyrkor osv, läkarvetenskapen har ju inte alltid varit så bra.
Qui dormit, non peccat
#5 Det hade vart roligt om Bumbleboo faktiskt skrivit att han var "skendöd i meditation", men nu var det ju inte så. 
#4 Intressant, det låter mer realistiskt än den traditionella uppfattningen måste jag säga.

Jo den där Indien-historien har jag hört förut men forskare som studerat korsfästelse är överens om att man inte kan överleva en korsfästelse, dom som i modern tid har låtit korsfästa sig har oftast haft en liten avsats att stå på, det hade givetvis inte Jesus och spiken genom fötterna fungerar inte att stå på. Korsfästelse var en väl utprövad avrättningsmetod och hade en del offer överlevt hade man givetvis använt en annan metod, det var ju knappast brist på metoder, Romarna var uppfinningsrika när det gällde att ta livet av folk på ett plågsammt sätt
#8 Jag ville bara visa att det finns mängder med olika historier om Jesus.
/Maria
#8 jag har hört att man brukade ha som en liten hylla under rumpan eller fötterna samt spika mellan strålbenet och armbågsbenet i handleden (inte i händerna) för att man skulle hänga kvar och plågas så länge som möjligt, annars säckade man ihop och kvävdes efter ett tag..
Men haha.
Klockrent

Hahaha 
Qui dormit, non peccat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hihihihihihi, zombie jesus, det var något nytt. Måste komma ihåg att besöka den här sajten oftare 
Har hört att han tappade kontrollen över att kunna göra vin till vatten. Så fort han skulle dricka ett glas blev det till vin. Jesus hade vandrat genom öknen en längre tid och var givetvis jättetörstig. För att släcka törsten drack han ofantliga mängder vatten, förvandlat till vin.
Så stora mängder alkohol är det inte många som tål. Han däckade givetvis och alla trodde att han dött. För att hedra honom hängdes han på ett kors för att alla skulle kunna se honom en sista gång.
Han överlevde dock fyllan, och vaknade efter 3 dagar med världens hangover. Därav föddes uttrycket att man "gör en jesus" om man får i sig för mycket.
#15 Hahahaha XD
Det låter ju faktiskt som en vettig teori.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här artistens (Voltaire) son håller i alla fall med om den teorin. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Hahahahaha ja det är sant! Jesus är zombie :D
Varför bryr ni er så mycket om Jesus?
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

#19: Det är ju det tråden handlar om!
#19 Jag bryr mig egentligen inte. Men det var roligt att läsa tråden :)
#17 Hahaha !