The Atheist Experience
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Någon annan som brukar titta på "The Atheist Experience" på Youtube? Fantastiskt bra show med oerhört intelligenta programledare.
Det gick inte att bifoga youtubevideo ovan. konstigt, försöker igen.
Edit. Ok, man måste använda den långa Youtube-addressen för att det ska fungera.
Väldigt intressanta klipp! Kul att du delade med dig, har aldrig hört talas om detta faktiskt.

Att kristna är så aggresiva!? flera av dom ville ju slå honom när han smulade sönder deras argument, är dom inte mer trygga i sin tro än så? Dom är ju precis som muhammedaner som skriker som stuckna grisar så fort man petar på deras tro
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Tror att det gäller för de flesta som tror på något som de mer eller mindre har hängt upp sitt liv och/eller identitet på.
När jag ser såna här saker blir jag bara så otroligt tacksam över att ha fötts i ett sekulärt land som Sverige och inte i USA.
Det är nästan så att jag vill tacka gud för det.
Lyssna på Non-Prophets och nya fräsha Godless Bitches också, det är Athist Community of Austin som ligger bakom de också. Finns, precis som Atheist Experience, som podcast.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Jag bara måste kolla på mer såna x)
//Forgetful
Det här är en av mina favoriter. En fundamentalistisk kristen börjar ändra sitt sätt att tänka efter att ha diskuterat med Matt Dillahunty.
Del 2:

#8-9: För en gång skull en kille som tänker istället för att vräka ur sig en massa okvädningsord
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#9 Även bland de hjärntvättade finns det goda människor. Det är inte så lätt för alla att överge en tro som de under hela deras uppväxt blivit påtvingad dem. Det handlar inte om inteligens heller det gott om människor som är intelilligenta som ändå tror på gud. Det handlar om indoktrinering (hjärntvätt), skrämseltaktik (helvetet) och önsketänkande (evigt liv).
Det verkar som jag glömde deras address: www.atheist-experience.com