Ateism iFokus

Ateism

Etikettlivsstil
Läst 2277 ggr
[Morfalum]
0

Dödsstraff för gudlöshet

Den religiösa majoriteten bestämmer sig en dag för att ta till drastiska åtgärder, ateismen skall utrotas! Gudlöshet beläggs med dödstraff.

Du är ingen martyr, du väljer att leva och bestämmer dig för att dansa efter pipan.

På vilken församlings port knackar du?

Bappho
0

Går det bra med vilken/vilka gudomar som helst, eller bara Jahve?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

hus-musen
0

AsatroGlad

Qui dormit, non peccat

[Boxman]
0

Livets ord förmodligen. Om jag ändå ska bli kristen kan jag lika gärna bli extrem och börja tala i tungor och kräkas upp demoner i vita plasthinkar. Varför inte ta ut svängarna när man ändå är igång? Och visst skulle väl det här ändå vara ganska roligt att få vara med om?

Vad skulle du själv välja?

starhawk
0

#3: Nä det där verkar ju vara rena knäppen!

Varför inte satanister? Church of Satan t.ex. men dom har ju ingen Gud så dom kanske inte räknas?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Morfalum]
0

#1 Alla gudommar Glad Bara välja och vraka, alla välkomnar dig med öppna armar.

#2 Intressant, någon särskild orsak?

#3 Hahaha, herregud var det rätta uttrycket. Det är ju fantastiskt intressant att se på.

Om jag ändå ska bli kristen kan jag lika gärna bli extrem och börja tala i tungor och kräkas upp demoner i vita plasthinkar.

Hahaha.

Jag skulle nog knacka på Church of Satan (knacka luft dvs) eller någon religion med en panteistisk gudsbild där man hyste stor respekt för naturen.

Du kanske skulle kika in på livets ord Flört Själv har jag avlägsna släktingar i livets ord, hmmm. Aldrig talat med dem om detta dock så har inget intressant att "förtälja".

[Morfalum]
0

#4 Jag skulle nog säga att vissa inom Church of Satan erkänner en form av gud. Den viktiga skillnaden dock är att de inte tillber eller dyrkar den utan ser den som en källa av kraft för att manifestera sin vilja i den här världen. De ser inte guden som en högre makt utan de ger sig själva makt genom den så att säga Glad

Det är väldigt finurligt det där.

hus-musen
0

#3 Tala i tungor låter ioförsig intressant när jag tänker på saken, synd att det är det enda roliga de har.

#4 Helt enkelt för att det är den enda typ av religion som någonsin intresserat mig. Du kan tillbe vem och vad du vill, du lever fritt, det finns ingen som är ond eller god utan alla har gott och ont i sig precis som människor. Som kvinna är du inte underlägsen mannen utan jämlik. Plus att sagorna är bra mycket roligare än tex kristendomens blahablaha. Äh småsaker egentligen, men det känns som en realtivt trevlig funktionell religion.

Qui dormit, non peccat

olaka
0

Den stösta! Religiöst förtryck mot oliktänkande brukar sällan stanna vid endast en utvald grupp. "There can be only one!"

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Bappho
0

Cultus Sabbati låter spännande och intressant.

[Morfalum]
0

#7 På så vis Glad Intressant.

#9 Vad är Cultus Sabbati?

Bappho
0

#10 För att svara enkelt, en magisk grupp. Är du riktigt nyfiken så kan du läsa om Andrew D. Chumbley på Wikipedia ;-)

[Morfalum]
0

#11 Det låter intressant, det skall jag göra, på en gång faktiskt!Skrikandes

Bappho
0

Flört

[Morfalum]
0

#13 Kan detta gå under definitionen Wicca? Cultus Sabbati dvs. Jag har försökt förstått mig på Wicca och dess grundstenar utan framgång, det finns en oerhörd mångfald.

Bappho
0

#14 Nej, inte wicca men traditionell häxkonst tillsammans med några andra ockulta strömningar.

Gerald Gardner, moderna wiccas fader sade ju att han hade kontakt med traditionella häxor och på så sätt finns det en koppling förstås och någon gemensam rot.

[MargaretaA]
0

Jag skulle helt klart söka mig till häxor/shamanism

[Morfalum]
0

#15 Jag förstår Glad

#16 Vilken typ av schamanism, vilken tradition så att säga? Själv är jag inspirerad av sydamerikansk schamanism (om det nu kan räknas som det), dvs Don Juans läror beskrivna av Carlos Castaneda.

[MargaretaA]
0

Ingen aning. Jag är verkligen inte insatt. Men jag tycker det verkar spännande det lilla jag vet om det. Trumresor och sånt… det skulle jag vilja testa.

Sedan är ju Woodo himla häftigt också så jag skulle nog få ganska svårt att välja Skrattande