Ateism iFokus

Ateism

Etikett: egen-kategori
Läst 1263 ggr
[Morfalum]
0

Ateism i tiden, ateism i framtiden.

Inom New Age finns teorier om att Vattumannens tidevarv kommer att bli en period om än mer omfattande andlighet. Är detta tänkvärt?

I bibeln står skrivet att det kommer komma en period av stor förnekelse av religion men att detta bara är en period i mänsklighetens historia, sedan vänder det.

Globalt, går utveckligen åt detta håll? Går vi mot ett andligt tidevarv? Eller går vi åt andra hållet?

Vad tror du?

LaSadie
0

Jag tror att de kommer gå att två håll

Att de som tror på en högre makt kommer bli mer fundamentala. Mest för att människor inte kan hantera verkligheten och då flyr till religionen för att finna trygghet i det.

De som inte tror på något andligt kommer vara som det är, eller finna allt är logiskt och bli tråkiga Skrattande

[Morfalum]
0

Glad

haineswestheim
0

Ateism kmr bli större och större. förr i tiden var det ju fler religösa än idag eller hur.. vrf tror ni inte att det kmr fortsätta så? jag vet att de kommer göra det.

[MargaretaA]
0

Vattumanen står för insikt medan Fiskarnas tecken (som vi lämnar ) står för tro…. men om det betyder mera andlighet törs jag inte sia om.. kanske en annan form av andlighet. Den som  kommer innifrån personen själv snarare än utifrån från präster och prelater….

[Morfalum]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Okej! Kul att höra från någon som vet, detta är något jag snappat upp från videor på nätet Glad

[MargaretaA]
0

vet och vet. Det är bara vad jag har snappat upp - men kännandes tecknen så är jag böjd att köpa det. Glad

[TristanChi]
0

Det inte alla vet är att vi gick in i kånkelbärets tidsålder i måndags.

Det betyder att alla träföremål är tyngre än alla växter sammalagt.

olaka
0

Tänk om det vore så vackert, då skulle till exempel alla som lyssnat till "Age of Aquarius" istället fått njuta av Onkel Kånkels "homotider" under alla dessa år.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Maria
0

Jag förstår inte riktigt frågan? Är inte andlighet en form av religiositet?

Skulle då fler bli andliga och färre religiösa så hamnar vi ju på något status quo.

/Maria

[Morfalum]
0

#9 Det är bara ett uppradande av olika teorier. Jag tror inte på några sådana profetior, men de kan vara roligt att diskutera.

-Såhär säger new age -Såhär säger bibeln -vad säger vi?

Ungefär så.