Annons:
Etikettreligion
Läst 1392 ggr
kamera0710
2016-05-29 14:05

Göran Skytte på Jesusmanifestationen 2009

Göran Skytte talar på Jesusmanifestationen 2009. Inledningsvis får vi veta att "Jesus är under attack".

Vad är eran bedömning? Tror han på vad han säger eller är det en affärsidé som skruvats några extra varv?

Denne Skytte har kallat meningsmotståndare för totalt verklighetsfrämmande, politikens Papphammar och annat…

Annons:
Davbjo
2016-05-29 19:23
#1

Min misstanke är att han dessvärre tror på det han säger.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Candela
2016-06-19 00:22
#2

Är övertygad om att han menar allvar och tror på det.

[Morfalum]2
2016-06-19 11:00
#3

Herregud. Och publiken applåderar. Blir väldigt provocerad av detta. Jag tycker alltid det är så lustigt när man uttrycker sig i så starka termer och använder ord som ofta används när man talar om krig: Seger, utplåna, gå under. 'Genom att be så utplånade de detta ateistiska imperium'. Detta när man svingar ett tidlöst budskap av kärlek, förståelse och att vända andra kinden till. Han skulle ju bli en utmärkt Hitler 2.0, fast i guds tjänst. Det är bara ytterligare ett bevis på att 'gud' står för ouppnåeliga ideal och att det mänskliga djuret återigen tittar fram bakom fasaden och visar sitt rätta ansikte. Det enda goda gud för till den här världen är sinnesförvirring, skuld, skam och bakåtsträvande.  

Grrr

Davbjo
2016-06-20 14:58
#4

Jag noterade att han började prata om Herodes, vilket är ganska lustigt, med tanke på att Herodes liv faktiskt var ganska väldokumenterat. En aspekt av dessa kungars liv som brukar vara ganska välkänt är när de dog. Så. när dog Herodes? Jo, fyra år innan Jesus påstods ha fötts.

Bibelns författare tyckte bara inte det var så jättenoga med sådana detaljer. Att tro att övriga detaljer i Bibeln är korrekta blir tämligen naivt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Magi-cat
2016-06-21 08:35
#5

Men herregud, om man så säger…

Är det verkligen den Göran Skytte som står där och osar svavel omkring sig, vänstervågens musiker, den avslöjande journalistikens Skytte?

(Jag måste dock erkänna att jag inte orkade höra på till slutet.)🤢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

OlgaMaria
2016-06-21 08:39
#6

#4 Det är inte direkt någon som påstår att Jesus föddes år noll. När han föddes är det ingen som vet direkt men man säger att det skedde någon gång mellan år 7 och 4 före Kristus.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Davbjo
2016-06-21 08:52
#7

#6: Precis, det finns ingen dokumentation eller historisk evidens för när/om Jesus föddes.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

kamera0710
2016-06-21 11:37
#8

#5 Visst är det han, men han har tagit ett rejält kliv från vänster till höger. Notera också att han kallat meningsmotståndare för "helt verklighetsfrämmande" och annat. Länkar till ett exempel.

http://www.svd.se/wetterstrand-ar-ingen-kamprad

Magi-cat
2016-06-21 11:45
#9

#8 …så det kan gå…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: