Annons:
Etikettfri-diskussion
Läst 1719 ggr
[Joanna76]
2012-06-22 16:15

Hon har gjort det igen

Carola alltså, ni har väl inte missat detta?

Finns det inget som stämmer i hennes skalle?

Undrar förresten om hon är ledig på midsommar? Det är ju ingen kristen högtid direkt Skrattande, isf ska hon fira Johannes döparens dag (som infaller samtidigt)

Annons:
Ixectrona
2012-06-23 10:05
#1

Men snälla… finns det sådana idioter i Sverige också? Obestämd
Hon får mig att tänka på George Bush, som väl tyckte att ateister inte ska ha fulla rättigheter som medborgare.

Jag undrar om hon vet något om julens hedniska ursprung, och att det i grunden inte har något med Jesus att göra, de kristna kom bara och kapade traditioner vi redan hade här uppe.

Och påsken - hade vi inte traditioner för att fira våren och pånyttfödelse (ägg och kyckling som symbol) innan de kristna kom hit?

Och midsommar, som du säger, är ju inte kristet alls.

Idiot. Skrikandes (Hon, inte du.)

[Joanna76]
2012-06-23 17:49
#2

Ja tyvärr verkar det finnas sådana här me. Hon kan ju flytta till USA där hon garanterat kommer hitta många själsfränder Skrattande

ru4real
2012-06-24 13:42
#3

En första kommentar är ju att hon är helt j*vla galen. Vid lite eftertanke, så tror jag hon är fullt medveten om vad hon säger och hon gör det för att få publicitet. Vet inte vilket som är värst.

Personligen tycker jag att hon är en falsk och otrevlig person.

[Joanna76]
2012-06-24 15:18
#4

#3 Du tog orden ur min mun.

Hon skriver ju att hon fått ta mycket kritik pga sin tro och vill ha respekt men uppenbarligen så har hon inte fatta att respekt är en omsesidig historia. Ska hon snacka som hon gör så kan hon glömma respekten (från mig iaf)

TheGeneralIdea
2012-06-25 17:43
#5

Många utav högtiderna som påsk och jul har ju även rotat sig i den svenska kulturen och man kan idag fira julafton utan att tro på Gud eller hylla denne. Likaväl är som sagt många av helgdagarna grundade på skördetider, vinterslakt och fertilitetsriter som de kristna har penslat över med jesu födelse osv. när de inte kunde avskaffa dem.

starhawk
2012-07-09 16:59
#6

Hur kristen är t.ex. Julafton när den firades i Sverige långt före kristendomen kom hit? Nej den skenheliga i sammanhanget är Carola själv! Jesus kan helt plockas bort ur sammanhanget julen eftersom han inte föddes under den årstiden över huvud taget

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Tride
2012-10-14 22:54
#7

Putt. Så hon menar att alla som inte tror på gud o jesus inte har rätt till vila och avkoppling? Nä, vi måste tydligen stanna i den hedniska grottekvarnen och gno tills vi stupar. Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Joanna76]
2012-10-15 08:47
#8

#7 Typ.

Ska man vara riktigt petig så skulle kristna inte få fira/var lediga på många av sina högtider. Dom tar ju bara över hörtider från andra trosuppfatningar och gör dom till sina egna. Fusk.

Upp till toppen
Annons: