Annons:
Etikettateismen-och-samhället
Läst 1560 ggr
JAUS
4/7/12, 4:23 AM

Anything but an Atheist

This clip shows how much christians hate atheists:

Annons:
Ixectrona
4/9/12, 12:02 AM
#1

Tror det var just här som jag hittade den här filmen för någon månad sedan (och med den GenerationXerofilms kanal, klart sevärd Skrattande), men den tål att upprepas.

Här har vi del två.

JAUS
4/18/12, 9:53 AM
#2

#1 Tack för inlägget. Det är viktigt att visa hur mycket religiösa hatar och förtrycker ateister.

Ixectrona
4/18/12, 10:59 AM
#3

Först nu ser jag att det är både del ett och två i "din" video, jag blev lite fundersam över att "stillbilden" för båda filmerna var densamma. Tungan ute

Men då har jag ett till bidrag här, från samma person.

JAUS
4/18/12, 11:14 AM
#4

#3 Otroligt bra video, jag kan inte hålla med mer. Jag är verkligen priviligerad som är ateist i detta land.

Ixectrona
4/18/12, 9:34 PM
#5

En till briljant video.

"When it comes to religion, we can't criticize it, we have to be respectful - just because."

Påminner mig om något jag hörde om nyligen, att en viss form av extremt plågsam slaktmetod är laglig - OM det är på religiösa grunder den utförs.
Och att hundar och hundägare måste "flytta på sig" (extremt) av respekt för muslimer och deras religion.
Och något annat GenerationXeroFilms tog upp, att man i vissa delar av USA vill legalisera mobbning - om mobbaren gör det han/hon gör pga. religion.
(Som att en kristen mobbar en ateist eller någon av en annan religion - det ska vara okej.)

Tror jag får ta och lägga ut lite fler av hans filmer i humortråden, för några är bra komiska. Flört (Men andra är mindre komiska, bara sorgliga.)

Ixectrona
5/9/12, 9:27 PM
#6

Och här har vi NUMMER TRE. Tragiskt att titta på.
Ett och två har jag sett flera gånger, men de första klippen i den här är så fyllda med dumhet och hat att jag inte tror jag orkar se på den igen.

Annons:
starhawk
5/10/12, 7:51 AM
#7

#6: Fanns en mycket bra text på ett plakat mot slutet där:

"Only sheeps need a sheepherd"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Strawman]
5/26/12, 12:18 PM
#8

#5

"Och att hundar och hundägare måste "flytta på sig" (extremt) av respekt för muslimer och deras religion."

Precis, dom kommer hit och kräver "respekt" men respekterar själva inte de lagar, seder och regler som gäller i det landet dom kommer till!

Och så sitter den där djävla idioten Petner på TV5 och vägrar se problemen. Helt blind!

Om 10-20 år har Jihad lagar och regler tagit över i Europa!

Pan Narrans
5/28/12, 2:16 PM
#9

#8

"Om 10-20 år har Jihad lagar och regler tagit över i Europa!"

Om du på allvar tror detta blir jag nyfiken på vilka observationer du grundar det på.

Visserligen växer sig religiösa rörelser något starkare i krisens Europa, men att just Islam skulle "ta över" håller jag för oehört osannolikt.
Då oroar jag mig mer över kristna evangelister med politiska ambitioner.

Vänligen,

Pan Narrans

"Utan tvivel är man inte Tage"

Medarbetare på Ateism i fokus

[Strawman]
5/29/12, 5:43 PM
#10

Nja, ta över var väl kanske att överdriva men på sikt desto mer sånt där d…g vi tar in kommer det påverka vårat samhälle bara i negativt på en rad områden, se bara t.ex hala-slakt - dom skiter i att djur lider. Att man "bedövar" djuret är ju bara bullshit! Det är samma sak ändå och bara dubbelmoral. Dom är djurplågare! På grund av religiösa regler.

Yttrandefriheten: se bara att du kan inte publicera en enda bild som framställer deras profet negativt. T.es Lars Wiks. Har väl mer eller mindre dödshotats. Rena maffian. Du kan inte publicera eller diskutera Islam på vissa forum redan utan att inläggen konsekvent tas bort. Man får inte ens ha en åsikt.Som exempel. Vad är dom mer? Kvinnoförtryckare som vägrar låta sina fruar utbilda sig, omöjligt att få ett arbete med en högre utbildning i sina hemländer. Har visats flera program om på TV. Etc, etc

Vad ska vi ta mer? OG (Orginal Gangsters) och Södertäjenätverket. Har i och för sig inte direkt med Islam att göra men ändå.Finns inte en enda svensk. Det är assyrier mest alltihop. Grov organiserad brottslighet.

Vad mer? Etiopier som kommer hit. Många saknar jobb och sysslar/har sysslat med att sälja blås-knark i centrala Stockholm runt Kungsan, i alla fall. Jag har sett vad som har hänt i det här landet under år som gått. Men vissa väljer att blunda. Som idioten Petnér som sitter på TV5 och förnekar alla problem.

Upplopp i förorter som Kista, Tensta, Rosengård där invandrarbarn kastar sten på polisen och bränner ner.

Ok, vi ska inte prata politik här, men det var du som frågade vad jag grundade mina observationer på. Vad är det som är så förbannat bra med ett multikulturellt samhälle? Att du kan äta kebab! Och att den kan vara "lite annorlunda" Ja visst. Kyss mig där bak!  Det är ungefär vad dumma, korkade blåögda svenskar kommer med för argument.

[Strawman]
5/29/12, 5:46 PM
#11

Men visst, sedan finns det dom som sköter sig också!

[Boxman]
5/29/12, 6:01 PM
#12

#10

Men då kanske herr rasist skall ta och flytta till ett annat land där de inte tar emot några invandrare då?

Flört

#11

Oj, vilken nyansering. Det går alltså att dela upp invandrare i åtminstone två olika läger? Skötsamma och icke-skötsamma invandrare?

[Strawman]
5/29/12, 11:40 PM
#13

#12

Eller så kan ju du ta och flytta ner till något islamistiskt arab-land om du vurmar så mycket för dom, får vi se om dom kommer att vara lika generösa som alla i Sverige tvingas vara och betrakta dig som om du kom från det landet eller (som dom troligen kommer att göra) om dom inte bara betraktar dig som en mindre värd utlänning - ett otroget svin.  Sen kan du ju upplysa dom om att du är ateist också så kommer dom döda dig på fläcken.

Annons:
Pan Narrans
5/29/12, 11:44 PM
#14

#10

"hala-slakt - dom skiter i att djur lider. Att man "bedövar" djuret är ju bara bullshit! Det är samma sak ändå och bara dubbelmoral. Dom är djurplågare! På grund av religiösa regler."

Halal-slakt stavas det (i händelse av att det inte var ett stavfel). Du skriver att det är "bullshit" att djuren bedövas innan slakt (i Sverige?). Har du några belägg för det?  Jag vet att det importeras halal-kött till Sverige och i dessa länder kan jag inte svara på om slakten är "human".
Dock anser jag att det här hör till en mer allmän diskussion om djurhållning och etik. Har du besökt ett slakteri? Det är inte särskilt trevligt att bevittna rent sekulär industrislakt heller.

"OG (Orginal Gangsters) och Södertäjenätverket."

Du har helt rätt i att detta har väldigt lite med islam att göra. Tro det om du vill, men brottslighet tolereras inte av islam heller.
Dock är det intressant att den religiösa tillhörigheten alltid blir intressant om förövaren råkar ha muslimsk bakgrund, som om det skulle ha relevans för gärningen. När hörde du någonsin om en svensk rånare eller mördare som beskrevs som kristen bara för att han råkade vara svensk sedan några generationer?

Det är assyrier mest alltihop. Grov organiserad brottslighet.
Vad mer? Etiopier som kommer hit. Många saknar jobb och sysslar/har sysslat med att sälja blås-knark i centrala Stockholm runt Kungsan.

Det här blir lite förvirrat. Assyrier (om du syftar på syrisk-ortodoxa eller syrianer) är inte muslimer, utan kristna (se jakobiterna). Dessutom är ca två tredjedeler av av etiopierna kristna, så jag förstår inte vad det specifikt muslimska hotet skulle bestå i.

"Upplopp i förorter som Kista, Tensta, Rosengård där invandrarbarn kastar sten på polisen och bränner ner."

Tror du att det faktum att ungdomar som känner sig marginaliserade och utan framtidshopp ägnar sig åt stenkastning har att göra med deras etniska bakgrund föreslår jag att du läser på om Europeisk historia under de senaste 300 åren.

"Vad är det som är så förbannat bra med ett multikulturellt samhälle?"

Frågan är felställd. Samhället har alltid varit multikulturellt.  I sverige har invandringen pågått i århundraden. Det är bara i vårt snäva perspektiv som vi känner att det här är något nytt. Lyft blicken.

"Yttrandefriheten"

Här kan jag ge dig delvis rätt. Under de senaste 20-30 åren har de mer militanta islamistiska rörelserna fått större inflytande. Detta är ett problem. Dock är den mer extrema minoriteten i denna rörelse fortfarande liten (om än högljudd). I sverige är de försvinnande små, men ett säkert sätt att ge dem ökat inflytande är att polarisera konflikten mellan "invandrare" och "svenskar" à la SD och allehanda andra jingoist-jiddrare.

Hur märkligt det än kan låta är de flesta muslimer inte konstigare än du. De vill leva i fred, jobba, ägna sig åt knäppa ritualer och uppfostra sina barn.

Jag får snarare intrycket att du hyser någon slags oresonlig avsky mot människor från länder utanför den västerländska kultursfären.
Jag kan ha fel dock, och då får du gärna rätta mig.

Som jag sagt tidigare. Jag är starkt emot religiöst inflytande i vår gemensamma offentlighet, men låt oss då föra den diskussionen/kampen kring sakfrågorna; inte nidbilder byggda på rasistiskt hittepå.

Vänligen,

Pan Narrans

"Utan tvivel är man inte Tage"

Medarbetare på Ateism i fokus

Pan Narrans
5/29/12, 11:48 PM
#15

#13

Så ditt argument är att eftersom folk i andra länder beter sig illa så ska vi också göra det?

Varför det?

Vänligen,

Pan Narrans

"Utan tvivel är man inte Tage"

Medarbetare på Ateism i fokus

[Boxman]
5/30/12, 6:23 AM
#16

#13

Så eftersom det finns intollerans i vissa muslimska länder -- så skall vi här i Sverige alltså vara precis lika intoleranta? Är det det som är ditt resonemang?

Glad

Du gör dig skyldig till så grova förenklingar och generaliseringar att det närmast blir absurt. Det har aldrig slagit dig att det finns gott om muslimer som kämpar kämpar FÖR yttrandefriheten och FÖR kvinnornas rättigheter -- och att det därmed kanske blir väldigt konstigt att prata om muslimer som "dom"? Klarar du överhuvudtaget av att urskilja den sortens gråzoner?

pinku
6/1/12, 2:57 AM
#17

#6 Killen i början har ett spännande argument. Om lagen är det enda som hindrar ateister att mörda och våldta, är inte då Gud det enda som hindrar honom från att mörda och våldta? Det verkar som om argumentet är att alla bara längtar efter att begå våldsamma handlingar, men är tillbakahållna av lagar från olika håll. Väldigt cyniskt, måste jag säga.

Utöver det, att påstå att livet blir meningslöst utan ett efterliv förstår jag inte. Om det inte finns ett efterliv betyder det att livet är det ENDA som räknas… Eller tänker jag fel?

starhawk
6/1/12, 7:55 AM
#18

#17: Jo! det är ju milt sagt ologiskt att kasta bort det liv man de facto har i utbyte mot ett fint liv som man tror att man skall få, och på vad sätt skulle livet bli meningslöst när man avskaffar dom regler som gäller för det religösa alternativet? tycker snarare att det är tvärtom. Dessutom är ju belöningen som dom väntar på minst sagt väldigt vagt bevisat, eller snarast inte alls!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: