Annons:
Etikettfri-diskussion
Läst 846 ggr
saga97
2012-02-28 22:31

tror de.

tror jag har asperger

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

Annons:
Pan Narrans
2012-02-28 23:01
#1

Varför tror du det?

Pan Narrans

"Utan tvivel är man inte Tage"

Medarbetare på Ateism i fokus

saga97
2012-02-29 00:02
#2

har typ sociala problem är vän med dom flästa men .. jao gjorde test och det blev 78:av 100 .. vill testas på riktigt och jag vet att jag är anorlunda osv . vissa saker kan jag nt förstå även hur mycket folk säger det till mig har riktigt svårt med saker som inte är intressanta för mig jag läser dagligen på om djur och kategoriserar olika saker om olika arter  (i huvet)  jag beskrivs som våldsam vilket jag inte riktigt förstår jävlas nån med mig kan man få stryk

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

olaka
2012-02-29 09:45
#3

Lycka till med det riktiga testet och om det är en diagnos du har så blir det nog bättre då, folk som får diagnoser brukar uppge det som en befrielse och en lättnad.

Kom ihåg att det, trots att det kan försvåra vissa situationer i livet, är många storheter i historien som kanske har haft asperger. Alan Turing och H.P. Lovecraft för att välja två av mina hjältar inom vitt spridda områden.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Pan Narrans
2012-02-29 11:56
#4

#2

78 av 100 är ganska högt. Jag skulle föreslå att du kontaktar sjukvården för en utredning. De kan också hjälpa dig att komma till rätta med hur du kan hantera det.

Kan bara hålla med om Olakas kloka ord (visste faktiskt inte att Lovecraft hade bedömts ha aspergers, har du någon länk om det Olaka?)

Lycka till saga!

Pan Narrans

"Utan tvivel är man inte Tage"

Medarbetare på Ateism i fokus

olaka
2012-02-29 12:26
#5

#4

Det är bara obekräftade spekulationer som jag har sett på blandade ställen, minns inte var. Men det är folk som textanalyserat lite och tycker han verkar vara på ett visst sätt.

Här är lite av spekulationerna som jag stötte på:

http://books.google.se/books?id=S8ppxGzr8cYC&pg=PA66#v=onepage&q&f=false

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

starhawk
2012-02-29 14:57
#6

Såg nyligen ett program om Isac Newton där dom lade fram misstanken att han också hade Asbergers

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
saga97
2012-02-29 14:59
#7

hade inte typ einstein aspergers

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

olaka
2012-02-29 15:10
#8

Har hört liknande, men det är ju svårt att ställa diagnoser på folk post mortem så att säga…

I vilket fall som helst så skulle du vara i gott sällskap!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Upp till toppen
Annons: