Annons:
Etikettegen-kategori
Läst 899 ggr
[MargaretaA]
2/11/12, 6:13 PM

Be en bön

Handen på hjärtat - hur många av er Ateister har någon gång knäppt era händer och bett högre makter om hjälp vid olika livskriser?

Jag har gjort det - många ggr - och skäms inte ens för att erkänna det Skrattande

Annons:
[Morfalum]
2/11/12, 7:32 PM
#1

Haha skön tråd! Och roligt att du vågar "bekänna" Tungan ute

Jag söker tröst hos något transcendent emellanåt, jag ser det som inspirationen till hur jag lever och vad jag tror är rätt och sant, det är som en förstärkning, jag tänker "jag gör detta i ditt namn, för du representerar sanningen" men skillnaden är att det utgår i från mig, inte från något externt. Den här kraften backar upp mig i att leva ut vad jag vill göra och ger mig en oerhörd styrka och inspiration.

Men haha XD det blir nog svårt att få någon att bekänna här.

starhawk
2/12/12, 12:15 PM
#2

Okey jag erkänner att jag bett inte bara en utan flera böner, men det var på tiden jag var ett indoktrinerat barn. Sen jag kom till insikt har jag inte bett en enda bön, oavsett situationen, och dom tillfällen jag knäpper händerna är det för att rulla tummarna

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

XxKimxX
2/12/12, 12:18 PM
#3

När jag var liten så bad jag till ett troll som jag trodde bodde i ett berg, men det är typ samma sak.

Jag tror inte att det bor ett troll där längre, men jag ser det fortfarande som en plats där jag kan känna tröst. Glad

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

[Morfalum]
2/12/12, 4:44 PM
#4

#3 Haha! Det var något nytt. Skrattande

XxKimxX
2/13/12, 10:16 AM
#5

#4 ja jag är lite egen Flört

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

[Morfalum]
2/14/12, 10:19 AM
#6

#5 Det skall man vara tycker jag. Jag vet att min sambo tillbad stjärnorna när hon var liten. Hon växte upp i en realtivt kristen kontext men valde att som liten tillbe stjärnorna. Det tycker jag säger väldigt mycket om vilken fantastisk självständig person hon är. Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: