Annons:
Etikettegen-kategori
Läst 873 ggr
[Morfalum]
1/29/12, 11:32 AM

Tonen i inlägg. Ett utvecklingsområde?

Jag kan tycka att i vissa diskussioner här på sidan halkar man över i en tråkig ton, jag riktar mig inte till särskilda medlemmar på Ateism, utan snarare till ett generellt klimat som ibland leder till hårda ord.  Jag själv är där ibland också och sätter mig på tvären mot den jag diskuterar, när jag kanske hade gynnats av att försöka förstå.

Jag säger absolut inte detta i egenskap av värd, utan som medlem.

Jag tor att vi har mycket att vinna på att försöka förstå andras perpektiv i frågor och att inte slänga oss med så absoluta resonemang, jag försöker själv vara öppen och förstående i diskussioner jag deltar.

Det är ju trots allt väldigt djupa frågor vi ofta diskuterar, frågor som berör folk på ett ganska personligt plan.

Vad jag vill säga med detta vet jag inte, men det är verkligen inget sätta att peka med pinnen, men det är vad jag tycker. Vad tycker ni?

Annons:
Maria
1/29/12, 11:43 AM
#1

Jag tycker att sidor som denna, Politik och liknande där männiksor med väldigt olika uppfattningar "träffas" bör få ha ett högre tak. Det ligger liksom i frågornas natur.

Är man väldigt långt ifrån varandra när det gäller åsikter så kan det var svårt att närma sig och förstå.

Sedan ska det givetvis finnas en respekt för andra men att man emellanåt skriver i affekt och kanske inte så genomtänkt tycker inte jag är några större problem.

Skrivregler finns. Sedan finns även inlägg som är på gränsen för vad som är tillåtet.

Det handlar nog snarare om hur känslig man är.

Jag har skrivit det förut och tycker det passar bra. "Den som sig i leken ger får leken tåla."

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

starhawk
1/29/12, 12:49 PM
#2

Jag tycker inte tonen är så rå här, vi är långt ifrån den ton som råder på exempelvis Politik i Fokus, och meningen är ju att vi skall diskutera här och inte ägna oss åt den "svans-viftning" som råder på Humor i Fokus där alla eventuellt kritiska inlägg snabbt tas bort

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Morfalum]
1/29/12, 1:19 PM
#3

#1 #2 Ni har säkert rätt. Politik är en sajt jag sällan kikar in på, håller nog mest till här, men kan tänka mig att det blir spänningar även där.

Om det är er erfarenhet och så ni upplever det är jag nöjd. Det kan vara jag som är lite känslig, precis som du säger bumbleboo.

Maria
1/29/12, 1:26 PM
#4

Jag har blivit kallad både det ena och det andra genom åren på iFokus och jag är avstäng från några sajter men jag bryr mig inte.

Det enda jag reagerar för är när det är tydliga skrivregelbrott. Men då ska de också vara tydliga.

Att tycka någon har korkade åsikter är ju inte rikgt samma sak som att säga att någon ÄR korkad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: