Annons:
Etikettateistiska-tänkare
Läst 1775 ggr
[Morfalum]
1/28/12, 11:05 PM

Gud för en dag

Inspiration (ta det med en nypa salt eller känn dig oerhört inspirerad): För mig innebär ateism att vara den yttersta ansvarige att uttolka vad som är rättfärdigt, rätt och fel. Ingen gör detta åt mig, om man bortser från sociala normer, lagar och regler, vilka för mig i slutändan är ett spel mellan människor, en maktkamp. Ateism är en full kontroll över mitt universum, jag är gud.

Sedan kan man ju fråga sig vad man är kapabel till och vad man är villig att göra me det är en annan sak. I den här tråden är vi alla gudar med gränslösa krafter!

Låt oss säga att du var den omnipotenta härskaren, du är centrum för ditt universum.

Var skulle du börja?

Röja bort de där irriterande träden som skymmer sikten utanför fönstret med en knäpp på fingrarna?

Vad skulle du prioritera?

Annons:
[MargaretaA]
1/28/12, 11:28 PM
#1

Jag skulle inte göra nånting. Den godaste fadern/modern är den som låter sina barn göra sina egna misstag och lära sig av dem, utan att lägga ett finger emellan.

Precis som den gud vi tror eller inte tror på - faktiskt gör. Hur mycket vi än ber….

Stå på egna ben, lär av dina misstag och väx upp ungdjävel. Typ… Flört

[Morfalum]
1/29/12, 11:08 AM
#2

#1 Intressant! Glad Jag skulle nog ha svårt att inte pilla lite här och där. Någonstans inom mig bor en liten fascist, tyvärr. Men det gäller att sätta min Stalin på plats ibland, han kan vara riktigt störig.

Jag skulle nog börja med att etablera en generell sanning, upplysa alla som lyssnade om verklighetens beskaffenhet. "Såhär är det" skulle jag säga och alla skulle upphöra att spekulera. Sedan skulle jag upprätta en världsregering i mitt namn och det skulle råda fullkomlig ordning! Haha. En tanke ack så naiv men samtidigt så tilltalande.

Men sedan skulle jag nog inse begränsningarna med en sådan ordning och världen skulle få klara sig bäst den ville, på gott och ont. Jag skulle ändå vara upptagen med nästa projekt i granngalaxen.

Jag är nog någonstans din motsats där Maggan, men i uppfattningen att det är till ondo haha.

starhawk
1/29/12, 1:00 PM
#3

Oj jag skulle ställa till en massa trassel för folk, först skulle jag rensa bort dom flesta mobiler, främst från folk som ändå bara snackar en massa strunt i dom. Dom där träden som skynmmer utsikten skulle jag emellertid behålla, dom gör så man kan vistas i vardagsrummet sommartid

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Morfalum]
1/29/12, 1:17 PM
#4

först skulle jag rensa bort dom flesta mobiler, främst från folk som ändå bara snackar en massa strunt i dom.

Haha, bra sagt. Det står nog på min att göra lista också, alla Iphones bör omedelbart pulveriseras.

Fridaybrew
1/31/12, 1:47 AM
#5

http://cheezfailbooking.files.wordpress.com/2011/12/funny-facebook-fails-how-would-you-change-the-world.png

/Fridaybrew

[trumman]
1/31/12, 11:53 AM
#6

Jag skulle styra upp fred på jorden.

Annons:
[MargaretaA]
1/31/12, 10:03 PM
#7

#6

Ja men då får du allt stanna kvar och se till att det hålls också. Så fort du vänder ryggen till börjar det krigas igen.

Bättre att låta människor lära sig den långa vägen att krig är en dålig lösing. Det enda som funkar för folk är att lära sig av egna erfarenheter. Ingen har nånsing lärt sig något av någon annans. Fråga vilka föräldrar som helst…. Obestämd

[trumman]
2/1/12, 9:44 AM
#8

#7 Snickelisnicksnack.

Jag, som Gud, skulle givetvis göra freden Evigt Varande, allt annat vore ju bara dumt och mänskligt.

kkarinn
2/1/12, 1:44 PM
#9

jag skulle klona mig själv i miljontals mini-me och tagit mina moln bilar och åkt runt till ALLA på jorden och gett alla en varsin önska uppfylld.

(och dom trollen som önskar att andra får otur ska får självklart leva livet ut med ett förfärligt dåliga samvete)

och eftersom jag nu har varit så snäll mot alla så unnar jag mig nu ett lykligt liv.

kkarinn
2/1/12, 1:48 PM
#10

#6 himla bra ide på den.  Flört

[MargaretaA]
2/1/12, 5:03 PM
#11

#8

aha…. Gud som dagisfröken alltså Flört

[Morfalum]
2/1/12, 10:30 PM
#12

#9 haha XD Klockrent kkarin. Jag önskar mig massor med mashmallows!

starhawk
2/2/12, 8:04 AM
#13

#8: Du skulle få å göra! nu har det ju varit krig på fotbollsplanen nere i Egypten

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[trumman]
2/2/12, 10:20 AM
#14

#11 Nej, inte alls - hur menar du då?

#13 Jag är ju Gud för en dag - knäpper bara med fingrarna två gånger. En gång för evig fred på jorden och en gång för universums mest perfekta G&T, för att fira :)

[MargaretaA]
2/2/12, 6:07 PM
#15

#14

jag emotsätter mig tanken på Gud som en big mama/papa som ska hålla oss "barn" på mattan. På så vis blir vi aldrig vuxna…

Men okej. Vore jag Gud för en dag så skulle jag bli rejält "nasty" mot alla som utnyttjar och plågar kvinnor, barn och djur.Skrikandes

Upp till toppen
Annons: